Se încarcă

se încarcă

Principiile privind protecția datelor pentru programul de loialitate destinat clienților Kaufland „Kaufland Card“ conform Art. 13 din Regulamentul General de Protecție a Datelor 679/2016, denumit în continuare RGDP

martie 2021

Programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card” este un program individual de loializare a clienților, în care vă puteți înscrie pentru a beneficia de diferitele avantaje ale acestuia. Următoarele principii de protecție a datelor au rolul de a vă oferi informații detaliate și transparente cu privire la prelucrarea și utilizarea datelor dumneavoastră cu caracter personal, în momentul participării la programul destinat clienților „Kaufland Card”. Pentru utilizarea paginii de internet www.kaufland.ro se aplică și principiile privind protecția datelor prezentate acolo. Prelucrarea datelor cu caracter personal se va realiza în scopul îndeplinirii obligațiilor din contractul încheiat cu utilizatorul. Prin intermediul programului Kaufland Card vă putem oferi servicii personalizate. Acest serviciu include, pe lângă ofertele speciale, personalizate în funcție de nevoile și dorințele dumneavoastră, participarea la concursuri, acumularea de stele digitale, reduceri și promoții speciale, participarea la sondaje de opinie, posibilitatea de scanare a produselor direct în aplicație și efectuarea rapidă a plății la casele de marcat express. Din punctul nostru de vedere, acest lucru reprezintă pentru dumneavoastră o reală valoare adăugată.

1. Operatorul, în sensul art. 4, punctul 7 RGPD

Kaufland România S. C. S. (denumit în continuare Kaufland)
Strada Barbu Văcărescu nr. 120-144
CP 020284 Bucureşti, sector 2
Telefon: 0372 090 000
E-mail: office@kaufland.ro

2. Procesul de înregistrare

Pentru participarea la programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card”, trebuie să vă înregistrați o singură dată.

Pentru a participa există două posibilități. 

Pe de o parte, puteți descărca aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți și să parcurgeți procesul de înregistrare. Ulterior, utilizați aplicația drept card digital de client. 

Pe de altă parte, puteți solicita emiterea unui card în formă fizică în orice magazin Kaufland, la biroul de informații.

2.1 Utilizarea unui  card fizic

Dacă doriți să folosiți un card fizic, îl veți obține la biroul de informații din magazinul dumneavoastră Kaufland. Apoi înregistrarea dumneavoastră se va derula prin intermediul unei tablete de la biroul de informații. Un angajat vă va sta la dispoziție pentru a vă ajuta.

2.2 Utilizarea unui card digital în aplicația Kaufland – Oferte și noutăți

O altă posibilitate este utilizarea cardului digital Kaufland Card din aplicația mobilă Kaufland- Oferte și noutăți. Pentru aceasta, trebuie să descărcați aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți și să vă înregistrați.

2.3 Crearea unui cont de client Kaufland

Indiferent de opțiunea pe care vreți să o utilizați, procesul ulterior este similar. Ca parte a procesului de înregistrare, se va crea un cont de client Kaufland și veți fi memorat ca utilizator de card Kaufland. 

Când utilizați un cont de client Kaufland Card, scanând Kaufland Card digital sau fizic la casa de marcat, înaintea efectuării plății, Kaufland va înregistra şi asocia contului utilizatorului întreg conținutul bonului fiscal, de exemplu și fără a se limita la: magazinul vizitat, produsele achiziționate, tipul acestora, numărul de bucăți şi valoarea fiecărui produs,  reducerile şi promoțiile oferite, valoarea totală a bonului, precum și ora plății și modalitatea de plată.

Prin utilizarea serviciului K-Scan, de scanare a produselor direct în aplicația mobilă, se vor înregistra și asocia contului utilizatorului istoricul de cumpărături ca și în cadrul programului de loialitate Kaufland Card propriu zis, K-Scan fiind parte integrantă a acestuia. În plus, pentru utilizatorii K-Scan vom prelucra informații cu privire la evaluarea corectitudinii procesului de scanare a produselor. Pe baza rezultatelor acestei evaluări se va calcula nivelul de încredere al fiecărui utilizator.

Prin analiza acestor date determinăm o posibilă conexiune între una sau mai multe date cu caracter personal și interesele utilizatorului Kaufland Card în ceea ce privește produsele noastre. Folosim metode matematico-statistice pentru a determina această relație. În acest scop, datele dvs. personale sunt comparate cu datele altor clienți. Pe baza acestei comparații, putem deduce apoi alte produse și promoții de care s-au interesat și alți clienți cu interese comparabile și care ar putea să vă intereseze și pe dumneavoastră.

În plus, când veți utiliza aplicația mobilă Kaufland în calitate de utilizator de card digital Kaufland, vom înregistra interacțiunea dumneavoastră cu aplicația mobilă, de exemplu și fără a se limita la:  tipul și volumul de produse pe care le-ați introdus în lista de cumpărături digitală, perioada de utilizare, promoțiile personalizate vizualizate și activate, istoricul accesării cardului digital Kaufland, elementele pe care ați făcut clic, magazinul selectat, data și ora la care ați utilizat un cupon de reducere. De asemenea, vom colecta informații despre sistemul de operare utilizat și vom identifica dispozitivul.

În urma utilizării cardului digital Kaufland va putea realiza o analiză a activității dumneavoastră și va putea afișa în aplicația mobilă Kaufland informații individualizate și promoțiile personalizate bazate pe datele astfel generate.

3. Tipul datelor cu caracter personal

În cadrul înregistrării vom salva doar informațiile obligatorii, precum numele și prenumele dumneavoastră, data nașterii (în scop de identificare și pentru verificarea dreptului de participare al minorilor), parola aleasă personal (pentru înregistrarea în Kaufland Card) și adresa de e-mail sau numărul de telefon (pentru procedura de autentificare și transmiterea de informații și oferte).

4. Scopul procesării datelor

Scopul procesării datelor în contextul participării la programul destinat clienților Kaufland „Kaufland Card” este reprezentat de loializarea clienților prin colectarea stelelor digitale, notificarea utilizatorului cu informații personalizate referitoare la oferte și promoții, îmbunătățirea continuă a funcționalității și configurarea într-un mod simplu a programului „Kaufland Card”, inclusiv prin participarea la sondaje de opinie.

De asemenea, în magazinele în care serviciul K-scan este disponibil, scopul procesării datelor este scanarea produselor direct în aplicație și plata rapidă a acestora folosind casele de marcat express.

În plus față de declarația de participare, utilizatorul își poate da consimțământul pentru primirea de mesaje publicitare și informări opționale ale programului (vezi pct. 7), având ca scop informarea utilizatorului cu privire la ofertele speciale și comunicarea unor aspecte legate de evenimente, precum e-mail pentru ziua de naștere și informații adaptate în funcție de comportamentul individual al consumatorului prin canalele de comunicare: e-mail, sms, căsuța poștală, mesaje push notification în aplicația mobilă Kaufland – Oferte și noutăți.

5. Temeiul juridic al prelucrării de date

Temeiul pentru obținerea Kaufland card este reprezentat de art. 6, alineatul 1 b) al RGPD UE având în vedere că datele clienților vor fi prelucrate pentru executarea unui contract. În ceea ce privește adaptarea ofertelor noastre la interesele dumneavoastră individuale în cel mai bun mod posibil, analizăm datele referitoare la istoricul dumneavoastră de cumpărături tot în temeiul art. 6, alineatul 1 lit b) al RGPD. În ceea ce privește utilizarea serviciului K-scan, prelucrăm datele dumneavoastră tot în temeiul aart. 6, alineatul 1 b) al RGPD UE și anume executarea unui contract. Dacă un utilizator își dă consimțământul pentru comunicarea mesajelor publicitare și a informărilor opționale prin intermediul canalelor de comunicare: e-mail, sms, căsuță poștală, push notification, acest tip specific de consimțământ reprezintă temeiul juridic pentru prelucrarea datelor, conform art. 6, alineatul 1 a) RGPD UE. În cazul în care setați aplicația să primească notificări push, puteți primi din partea Kaufland astfel de comunicări. Transmiterea sondajelor de opinie se va face în temeiul art. 6, alineatul 1, lit f) al RGPD. Interesul legitim al Kaufland este de a asigura clienților săi o experiență plăcută în utilizarea programului și de a configura programul Kaufland card într-un mod util.

6. Beneficii participanți Kaufland Card

Oferte destinate utilizatorilor Kaufland Card: Participanții la program  pot avea acces la oferte și la prețuri reduse la diferite produse promoționale sau grupe de mărfuri sau, de exemplu, la o reducere aplicată bonului.

Colectarea digitală de stele: Utilizatorul Kaufland Card digital poate acumula stele digitale, direct în aplicația mobilă. Pentru a acumula stele, utilizatorul trebuie să scaneze Kaufland Card digital la casa de marcat la fiecare sesiune de cumpărături. Stelele acumulate vor fi transferate digital în contul de client Kaufland al utilizatorului.

Scanarea produselor direct în aplicație și efectuarea rapidă a plății la casele de marcat express.

7. Permisiunea pentru afișarea de reclame și avantaje ale programului – opțional

În primul rând, dorim să evidențiem faptul că participarea la program presupune comunicarea de oferte personalizate având în vedere comportamentul dumneavoastră de consum ca urmare a utilizării de către dumneavoastră a Kaufland Card. 

Prin aderarea la Programul Kaufland Card, sunteți de acord cu faptul că vă vom trimite oferte individuale, informații și beneficii ale programului (de exemplu: promoții personalizate pentru nevoile dumneavoastră) printr-un canal de comunicare ales de dumneavoastră, precum e-mail, sms, căsuța poștală,  mesaje push notification în aplicația mobilă bazate pe profilul de utilizator și pe comportamentul dumneavoastră de consum general. Respectiv vom analiza produsele pe care le-ați cumpărat și vom trage concluzii despre interesele dumneavoastră rezultate din acestea și, în cazul în care ne-ați acordat consimțământul pentru unul dintre canalele de comunicare de mai sus, veți putea să fiți informat prin aceste canale cu privire la oferte personalizate. Ofertele personalizate pot fi vizualizate și în aplicația mobilă Kaufland, în secțiunea Kaufland Card,  în secțiunea Pentru mine – Promoții personalizate, pentru telefoanele în limba română și My personalized coupons, pentru telefoanele în limba engleză.

În plus, dacă ne-ați acordat consimțământul pentru unul sau mai multe dintre canalele de comunicare vă vom informa cu privire la modernizarea magazinului, pe care l-ați ales și  vă vom felicita de ziua dumneavoastră. 

Prin abonarea la newsletterul informativ general Kaufland, vom putea corela adresa Dvs. de e-mail cu cea de utilizator al programului de loialitate Kaufland Card și vă vom putea trimite informații despre programul de loialitate.

În orice moment puteți modifica canalele  de comunicare alese, dar și retrage consimțământul dat pentru canalul de comunicare cu ocazia fiecărei comunicări prin e-mail sau sms sau apelând numărul de telefon al serviciului Relații Clienți 0800 080 888 sau direct din aplicația Kaufland – Oferte și noutăți. Astfel, comunicarea mesajelor publicitare și a informărilor opționale ale programului  întemeiată pe consimțământul dumneavoastră va fi sistată imediat. Puteți în continuare primi newsletter-ul general Kaufland, dacă ți-ai acordat consimțământul în acest sens.

Ca urmare a retragerii consimțământului pentru unul sau mai multe canale de comunicare, contul dumneavoastră de client Kaufland nu va fi șters sau închis automat.

8. Destinatar / Categorii de destinatari

Datele dumneavoastră cu caracter personal nu sunt dezvăluite către terți din afara grupului Kaufland. În mod excepțional, datele furnizate vor fi prelucrate de persoana împuternicită de către operator. Vă asigurăm că  persoanelor împuternicite sunt supuse unui proces de selecție riguros conform obligațiilor contractuale prevăzute în articolul 28 din RGPD UE. 

În cazul în care va fi necesară transmiterea fragmentelor din solicitarea dumneavoastră către partenerii contractuali (respectiv furnizori în cazul solicitărilor referitoare la produse), pentru a o putea prelucra, solicitarea va fi trimisă anonim. În acest mod nicio terță parte nu va putea lua legătura cu dumneavoastră.

Dacă în cazuri individuale este necesar transferul datelor dumneavoastră cu caracter personal, vă vom informa în prealabil și în cazul în care va fi necesar, vom solicita consimțământul dumneavoastră.

9. Perioada de păstrare/ ștergerea datelor

Toate informațiile personale colectate și prelucrate ca parte a înregistrării și participării la program vor rămâne salvate în contul dumneavoastră de client pe toată perioada în care sunteți utilizator. Aveți posibilitatea de a renunța la calitatea de utilizator în orice moment, asigurând astfel ștergerea sau anonimizarea datelor stocate în contextul programului destinat clienților „Kaufland Card”.

În situația în care doriți ștergerea datelor, o puteți face astfel:

  • din aplicația Kaufland – Oferte și noutăți, accesând secțiunea „Ștergere cont utilizator”;
  • prin apel telefonic la numărul de telefon al servicului Relații Clienți: 0800 080 888;
  • prin formularul de contact de pe site-ul www.kaufland.ro, solicitând „ștergere date pentru Kaufland Card”

Pentru a putea da curs cererii dumneavoastră de ștergere în aplicația Kaufland – Oferte și noutăți, prin formularul de contact de pe site sau prin apel telefonic este necesar să vă identificați în mod corespunzător: nume, prenume și data nașterii.

Toate datele cu caracter personal vor fi șterse definitiv sau anonimizate în situația în care din motive tehnice sau legale ștergerea nu este posibilă.

10. Criptarea datelor

Luăm măsuri de siguranță tehnice și organizatorice pentru a vă proteja cât mai bine datele împotriva accesului neautorizat. În plus față de securizarea mediului operațional, folosim metode de criptarea a datelor. Informațiile oferite de dumneavoastră vor fi transmise în formă criptată, utilizând protocolul SSL (Secure Socket Layer) și vor fi autentificate pentru a preveni utilizarea ilegală a datelor de către un terț. Puteți recunoaște această metodă pe site-ul programului, uitându-vă la bara de stare a browser-ului unde se află un simbol cu un lacăt care este închis, iar bara cu adresa începe cu „https....”

11. Drepturile persoanei implicate

Conform art. 15, alineatul 1 din RGPD, aveți dreptul de a obține gratuit informații despre datele cu caracter personal care au fost stocate de Kaufland.

În plus, aveți dreptul la o rectificare (art. 16 RGPD), ștergere (art. 17 RGPD) și o limitare a prelucrării datelor dumneavoastră cu caracter personal (art. 18 RGPD).

Pentru situațiile când  prelucrarea datelor se bazează pe art. 6, alineatul 1 e) sau f) din RGPD, aveți drept de opoziție, conform art. 21 din RGPD. Dacă vă opuneți prelucrării datelor, aceasta va fi oprită pe viitor, cu excepția cazului în care operatorul de date cu caracter personal poate demonstra că are motive întemeiate și legitime pentru prelucrarea ulterioară și că aceste motive prevalează interesului persoanei în cauză, care a invocat dreptul de opoziție.

Conform art. 20 din RGPD, dacă ați furnizat direct datele prelucrate, aveți dreptul de a le porta la un alt operator.

În măsura în care prelucrarea datelor se bazează pe consimțământ, conform art. 6, paragraful 1 a) sau art. 9, paragraful 2 a) din RGPD, aveți dreptul de a revoca în orice moment consimțământul, fără a afecta caracterul legal al prelucrării anterioare.

Aveți de asemeni dreptul de a contacta Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) , pentru cazurile menționate mai sus, în cazul unor întrebări sau reclamații. Acest lucru poate fi efectuat în scris sau pe e-mail. 

Responsabilitatea revine autorității pentru protecția datelor din statul în care aveți domiciliul sau în care își are sediul operatorul de date cu caracter personal.

12. Datele de contact ale responsabilului pentru protecția datelor cu caracter personal

E-mail: protectiadatelor@kaufland.ro

Adresă poștală:
Kaufland Romania S.C.S.
Responsabil pentru protecția datelor
Strada Barbu Văcărescu nr. 120-144
CP 020284 Bucureşti, sector 2